lunes, 28 de enero de 2008

Altu la Llama - Picu Miruenu

Pa finar de recorrer el Sueve, esta vegada propúsimonos entamar pel otru llau del cordal, ye dicir, pela parte ocidental, bastante más guapa a mio paecer. Esta caminata entama nel altu la Llama, que ye la llende ente los conceyos de Piloña y Colunga, asina que dexamos el coche equí, en frente del bar "Asturcón".

Entamu

- Garramos una pista que mos va llevar durante la metá del camín ensín nengún equívocu, eso sí, siempre nun porcentaxe de pendiente elleváu enforma.

- Nel entamu d’esta pista vamos dexando a la mandrecha los altos de la Teyera (506 m) y el Cuetón (573 m), pa dempués torcer a la manzorga y dir per una cuesta que llámase Llanuxintar, que mos empobinará hasta’l primer mayáu de descansu, que se pue facer. Esti prestosu mayáu ye la fin d'una pequeña cordalera, llamada El Pedregal (669 m), la cabera estribación (634 m) ye completamente de roca descubierta y ya pegada a la pista, dexándonos na so falda’l nomáu mayáu pa descansar.

- A partir d’equí entamen una serie de ciszases cuesta arriba de la pista que mos van llevar a un mayáu dalgo más grande que l’anterior, esti conozse como Sames. Y de Sames p'alantre veremos que la pista mos lleva ya paralelos a la parede que supón el Sueve, y dexándo sigún xubimos a la manzorga, l’Altu Palomeros (994 m).

- Dexaremos d’ascender al fin, al llegar, a la Collá Oviñes que-y da nome a esa zona de piedra blanca llamada’l Caspión d’Oviñes onde podemos agüeyar una guapa cabaña con un depósitu d’agua (872 m) cerquina d’ella. La pista serpenteará con esti depósitu a la mandrecha y la nomada collá d’Oviñes que caltién la cruz de María Mingo a la manzorga.

- Caleyaremos dalgo más, pela pista, hasta llegar a la Mayá d’Espineres, onde hai delles cabañes bien remocicaes y sedrá’l final de la pista. Nesti mayáu fáese la Fiesta l’Asturcón que ye bien nomada nesta fastera d’Asturies.

Mayá d'Espineres


- A partir d’eiquí entama la verdadera aventura de dir de monte. Acabose la pista y agora decidimos tomar una ruta pa la ida y otra pa la torna, o más bien, ye la ruta la que mos lleva a nos. El casu ye que avanzamos al traviés d’unes rodáes de trator que mos lleven a pasar por dellos praos con asturcones y gamos paciendo y árboles dexando a la manzorga el picu Maladín (913 m) y el Cuetu Melón (916 m) a la mandrecha, siempre avanzando per estos praos nomaos El Foyu.

- Siguimos caleyando hasta qu’arribamos a una zona de non torna, ye dicir, fináronse los praos y los árboles y agora toca buscar el camín nes faldes del Picu la Múa (1020 m), conocíes como la Salgar. Equí nun hai un camín más válidu qu’otru, namás mos queda crestear per estes faldes hasta arriodar la Múa siempre pola drecha la so cima.

- Ye una zona, pa tomalo con traquilidá, y mirar onde se pisa, ya que hai un desnivel perimportante a la mandrecha, dexándonos una vista impresionante de los valles de Parres y Piloña y de los praos pertenecientes a los pueblos de Fíos, Villar de la Cuesta y Cofiñu. Al fondu tenemos la vista de los picos d’Europa, siempre presentes. Ye una pena qu'en plenu iviernu apaezan los Picos casi ensín ñeve, nun sé qué será d'Asturies n'unos años con esto del cambiu climáticu.

- El primer sitiu que mos diz que vamos bien, depués d’esti crestéu ye asitiános n’unes cabañes d’un sitiu nomáu el Requexu. Dende equí, ya vemos el nuestru fin, el Miruenu, y detrás d’él, el picu Pienzu cola so cruz. Dende estes cabañes nun mos queda más que siguir caleyando hacia’l picu Miruenu que s’acolumbra p’enriba nos. El camín a siguir, el más fácil qu’alcontreis, porque nun hai un senderu mui nidiu, y ye bien fácil perdese. Pero siempre tenemos que saber que vamos dexando a la mandrecha les Peñes Verdes (1044 m) que son unes formes rocoses que siguín la línea de caída hacia los valles del picu La Múa.


- A la fín llegamos a una cabañuca, y siguimos caleyando ya que s’agüeya otra cabaña más grande y afayaíza dalgo más arriba. Ésta segunda cabaña forma parte del mayáu conocíu como’l Potril (978 m). Na cabaña na que tamos tien una puerta tallada bien guapa, y un árbol onde poder sentase a descansar. Rodiando una pequeña roca, llegamos a la otra parte del Potril, una zona mui prestosa na que esiste una gran cabaña de dos pisos, y estanque perguapu.

El Potril



- Nesti momentu tamos na falda del picu Miruenu, asína que l’ascensión final ta’l cayer. Equí como suele ser vezu lo meyor ye tirar p’arriba al nuestru xeitu, y nun intentar guetar caleya dalguna. Como conseyu lo meyor ye bordiar pela mandrecha les primeres paredes del Miruenu y ascendelu dende la so metá, pa llegar a traviés de zones bien facilines a la so cima (1137 m). Ellí na cima del Miruenu, tenemos unes vistes acoyonantes cualesquiera seya la direción na que miremos, ya sea pa la costa (Norte), pal Picu Pienzu (Este), bien cerquina de nos, (30 minutos, de camín, cresteando a lo sumo), pa la nuestra ruta (Oeste) na que vense dellos picos del Sueve como (orden de cerca a lloñe): Picu les Mantegues (1027 m), Picu Fontaniella (1064 m), Espina Barbú (1040) y por últimu Altu Palomeros (994 m). Hacia’l Sur tenemos la vista de los valles de Parres y Piloña enantes comentaos.

No alto del Picu Miruenu


- Agora namás ya mos queda baxar del Picu Miruenu hasta’l mayáu del Potril onde tomaremos otra ruta menos dura, pa tornar a la Mayá d’Espineres. Tomaremos camín dende’l Potril, siempre empobinándonos hacia la mandrecha, zones de pación y arrodiaos de peñes calices. Nesta zona ye bien fácil alcontrar delles manaes de gamos, lo cual ye dignu d’observar. Siguiremos caleyando per esta ruta abondo más lliviana que la de ida, dexando a la mandrecha la Espina Barbú, hasta que llegamos a una zona de cabañes, nomada tamién Espineres, y equí veremos dalgo más abaxo’l llagu artificial del Requexu. Dende equí tenemos una guapa vista de la Espina Barbú y del Miruenu al fondo. Agora ya tamos nesti llagu na falda del Palomeros por tanto’l mayáu d’Espineres ta bien cerquina.

- Llegaremos a ésti per praeríes y dexando el Picu Maladín a la manzorga y custodiaos pola parede del Palomeros a la mandrecha. Una vegada, que tamos na Mayá d’Espineres, ye bono recargar d’agua na fonte ellí presente y ya garrar la pista hasta tornar pasín a pasu a traviés de la pista hasta l’Altu la Llama, onde se pue tomar dalgo y descansar nel bar.

Por últimu dicir, qu’esta ruta amuesa dafechu, lo que ye dir de monte, una pista bien marcada hasta los mayáos y praderíes de montaña, y a partir d’ehí buscar la meyor vía posible p’algamar la falda del picu a esguilar

domingo, 20 de enero de 2008

El Fitu - Picu Pienzu

Ésta ye una ruta perconocía onde pué visitase una de les cordaleres con más hestoria ya identidá d'Asturies, onde l'asturcón cuerre pelos sos praos y onde la mar y la montaña son una mesma cosa: El Sueve.
El camín que siguimos ye como vos cuento darréu:

-Partimos del Mirador del Fitu (598 m).

-Cruciamos la carretera y rodíamos l'antiguu refuxu (623 m) pela manzorga yendo a parar a una zona conocida comos Les Llanes (610 m) enllena d'arboles y pación.

-Nel siguiente tramu vamos arrodiar varies peñes, too ello a traviés d'una senda bien marcada: La primera peña qu'alcontramos ye la Peña Pueres (628 m) que mos queda a la mandrecha. Pocu dempués vamos pasar a arrodiar otra peña, pero esta vegada pasamos a facelo pela mandrecha, dempués de camudar el sentíu nun llanu. Esta peña ye conocía como El Palomberu (671 m). Por últimu siguimos caleyando hasta arribar a la falda del Cantu la Teya (727 m) la cuál reconozse perbien gracies a que na so base alcontramos un depósitu d'agua.

- Dempués d'esti tramu, ya pasamos a una zona más llana conocida como Los Arrudos pa baxar dexando a la manzorga otra peña llamada Poliares (682 m) y volver a xubir otru ratín hasta un mayáu bien guapu nomáu Les cabañes d'El Bustacu (682 m) donde se pue descansar nes sos praderíes.










El Bustacu

- Ya dende esti puntu, garramos un caleyu con una pendiente contínua, que nos lleva hasta la mesma falda del Picu Pienzu. Toa esta xubida ye paralela a la Riega la Viescona,que facémosla al traviés del valle que fae El Bocón de les Duernes (a la mandrecha) que ye la pared que representa la falda del Cuetu les Duernes (1063 m) el cuál distínguese dafechu gracies al repetidor qu'alberga, y la pared de la manzorga formada pola Peña Corvera (962 m) y los Cuetos de Salamea (941 m) que tan casi xuntos.

Cabañes de Mergullines

- La fin d'esti camín ye les cabañes de Mermullines o Mergullines onde se pue descansar para xubir un pelín más y arribar a El Beluenzu (926 m) que ye un mayáu bien guapu con bona pación y nieve nel iviernu. Esti mayáu pudiera ser la falda del Pienzu, pero inda depués d'una pequeña ascensión, llegamos al descansu final enantes de la ascensión tala. Ye El Cuadru (993 m) otru pequeñu mayáu en comparanza col Beluenzu, que ya mos indica que la ascensión final ta al cayer.

El Beluenzu

- Agora nun mos queda más qu'ascender práuticamente d'una forma aleatoria, hai dalgún pequeñu senderu, pero demientres t'ascendiendose piérdese con dellos senderos más, polo que lo cimero ye llegar al picu por tanto nun mos queda más que xubir como bien se pueda.

- A la fin llégase al Picu Pienzu (1168 m) el cual ta coronáu por una gran cruz de 16 m.