lunes, 2 de junio de 2008

Arangas - Picu Turbina (1315 m)

Archivos Gps pa oziexplorer:
Tracks:
Arangas - Picu Turbina (plt)
Waypoints: Arangas - Picu Turbina (wpt)
Mapes: Arangas - Picu Turbina (ozfx3)
Arangas - Picu Turbina (tif)

Llugar
: Cabrales - Peñamellera Alta
Duración: 5 hores
Puntu de salida: Arangas de Cabrales. Hai que dir hasta Arenas de Cabrales y ehí coyer una carretera a la manzorga que va hacia Arangas. Hai un cartelu que lo indica. El coche pué dexase cerca de la ilesia, que sedrá el puntu de partida.


Descripción
:
Esta vegada tocó averase al oriente d'Asturies pa xubir al picu mas altu de la cordalera del Cuera, ente los conceyos de Peñamellera Alta, Llanes y Cabrales. Trátase del picu Turbina, con 1315 metros.
El recorríu entamámoslu en Arangas de Cabrales, más concretamente na cuestina que xube per delantre la ilesia. Al principiu caminamos per una pista que pronto la dexamos pa dir per camín de ganao ente praos. Siempre en direción N. Al pocu tiempu dexamos a la mandrecha unes cabañes. Siempre vamos xubiendo con una fuerte pendiente y pol momentu nun perdemos de vista el pueblu de Arangas. Aunque veamos que hai camín que va hacia la mandrecha, lo meyor ye xubir del tirón de frente y más arriba garrar otru camín de ganao que esta vegada sí va hacia la mandrecha. Les peñes que tenemos enriba nós llámense El Cantu. Esti camín llévanos con una pendiente mas progresiva que lo que teníemos hasta agora y depués d'un cachín yá enfila direción N pa pasar ente les peñes que tenemos delantre nós. Ésta zona llámase Entrambos Praos. Depués de xubir esti duru repechín algamamos un cercáu pa'l ganao, ye lo que llamen Cocha Gobiu. Dende equí puen sacase unes semeyes guapes de los Picos d'Europa si la borrina respeta. Al fondu agüeyamos Peña Llacia (1194 m), que tendremos que rodiala pela mandrecha llegando un poco más alantre a la braña Gobiu. Ésta zona llámase Piedra l'Osu.
En pasando les cabañes de Gobiu nun hai pérdida porque ya vamos agüeyar al fondu el Picu Turbina en solitariu con una caseta no alto. A la manzorga vamos dexar una cabaña y los restos d'otres, tamién ye fácil alcontrar vaques roxes paciendo per equí si nun tamos n'iviernu. Pa afrontar la subida final lo meyor ye facelo rodiando un poquiñín hacia la mandrecha y en cuantes que lo veamos afayaizo, tirar p'arriba.

Una vegada que temos no alto les vistes pueden ser perguapes si la borrina mos dexa.
El camín de torna fadrase pel mesmu sitiu.