lunes, 1 de junio de 2009

Collada d'Ixena - Picu Mofrechu (900m)

Archivos Oziexplorer/CompeGPS:
Track: descargar (plt)
Mapes: descargar (zip)

Llugar
: Cangues d'Onis / Ribesella
Duración: 3 hores (1h 40' ida / 1h 20' vuelta)
Puntu de salida: Collada d'Ixena





Recorríu

Pa llegar a Ixena dende Xixón hai que llegar a Nueva(conceyu de Llanes) y ehí desvíase pela carretera AS-340 en direición a Rinsena (hai un cartelu que lo indica). Pocu depués de pasar Rinsena dexamos el coche nuna cuneta xusto onde sal un camín formigonáu en direición al monte. Hai un cartelu nun árbol que señala l'entamu de la ruta al Mofrechu.

Namás salir hai que dir a la mandrecha y pasar una portiella. Depués, más alantre vamos atopar una segunda portiella. Al pocu, el camín sedrá caleya de monte, anque ye bien amañosu pa dir cómodu andando y con poca pendiente que nun se fai dura n'escesu. Tan sólu hai que llimitase a siguir el camín, que nun tien perda denguna. Les vistes de Picos d'Europa que vamos viendo na subida son perguapes con un contraste intensu del verdor de los praos y la ñeve.
En llegando a la mayá de Güeses el terrén danos un descansu, dexa de ser cuestu por un peazu. Pocu depués llegamos a otra zona de cabañes que se llama Vega La Fuente. Siguimos con el camín en pendiente pa llegar pocu depués a Vega Maor con una placa conmemorativa a un guarda fallecíu. Ya acolumbramos la peñona del Mofrechu que la tenemos delantre los güeyos. Sólo mos queda enfilar un peacín más el camín, nel que atopamos una manada de vaques y xatos tapando el pasu. La subida al picu facémosla pel sitiu que más afayadizu vemos pa subir, pero éso ya ye a gustu de cada ún. Arriba del tou atopamos otru grupín de vaques. Ye la primer vez que veo vaques enriba d'un picu, paeciome raro qu'estos animales llegaren tan arriba.
Una vez na cima les vistes son precioses, con Ribesella a los pies, el Pienzu al oeste y los Picos al sur.


Subiendo hacia la mayá de Güeses



Vista de Ribesella



El que vos fala, colos Picos al fondu



Vista de los Picos



Los cuatro montañeros