lunes, 19 de noviembre de 2007

Cordal de Peña Mayor

Tábemos de camín pa'l conceyu de Bimenes, onde se llevanta Peña Mayor (1123 m), y taba cayendo una xelá de mieu. Díbemos nel coche a cero graos per Nava. Pero en llegando a Melendreros, que yera'l puntu de partía pa la caminata facía sol y equí enriba taba munchu menos frío que embaxo. Esti pueblu tá a 620 m, asina que'l desnivel que díbemos afrontar yeren 500 m.
Entamamos la excursión en sentíu E haza Fayacaba per una pista na que nun hai pérdida. Depués d'andar non más de media hora llegamos a un sitiu onde la pista sigue pero nós tenemos que desvíanos per un camín en sentíu N haza Les Praeres, que ye'l colláu que vemos en seguidina. Equí, garramos de nueu la pista y seguímosla un cachu grande rodiando Peña Mayor, y pela cara Norte del cordal onde podemos acolumbrar unes vistes perguapes de la costa hasta alcontrar una bifurcación onde coyemos la pista que tira pa la drecha y que llega al mayáu d'Ortigosa. Llueu d'equí siguimos y llegamos al mayáu d'Espines onde atopamos una cabañuca con un cartelu que pon "Espines" y coyemos el caminín que sube pela drecha, y ye nesti momentu cuandu mos decidimos a xubir de verdá. Hasta agora nun foi mas que un paseín con mui bones vistes y amás con un día soleyeru asgaya.

Cá ún pué xubir per onde-y pete, nun tien mayor dificultá. Peña Mayor ye lo que queda más a la mandrecha, ye l'extremu drechu de la cordalera mirando pa ella dende onde tamos nesti momentu. Una vegada enriba tuvimos una vista preciosa del Sueve (ensín ñublina, que ya ye suerte), Picos d'Europa, l'Aramu, y hasta pudimos ver la campa torres de Xixón y Aboño echando fumu.
Depués d'esto echamos un par de güevos y fuimos cresteando per tol cordal hasta llegar onde la guitarrina del Presi, que ye'l picu'l Texíu. Más allá, onde unes antenes tá el picu La Triguera, pero hasta ehí ya nun fuimos, tábemos ya abondo cansaos.
Nesti momentu entamamos el descensu a lo burro pela lladera sur y llegamos a unes camperes onde pacíen caballos. Per equí cerquina, nun sé del tou onde, tá el famosu pozu Funeres.
Agora ya garramos el camín que mos lleva de torna pa Melendreros.
Foi una caminata facilina y guapa y que se pué facer n'una mañana, pero nós ficímosla tranquilinos y a les 5 la tardi llegamos al coche.

No hay comentarios:

Publicar un comentario