domingo, 24 de agosto de 2008

Fiesta l'Asturcón 2008 (El Sueve - Asturies)

Ésta fiesta, que lleva más de venti años cellebrándose ye básicamente un actu d'homenaxe a un animal autóctonu d'Asturies que tuvo a puntu de desapaecer fai dellos años. L'asturcón ye un animal con muncha hestoria qu'al principiu de los tiempos nun taba mui valorau pero llueu foi descubriéndose la gran resistencia qu'amosaba en condiciones dures, como son les de la montaña. Foi domesticáu pa xeres agrícoles sobremanera.
La fiesta l'asturcón tien llugar tolos años na Mayá d'Espineres, na cordalera del Sueve, n'Asturies. La fiesta componse de xuegos tradicionales, misa al aire llibre, degustación de carne roxa, y lo más importante, un concursu de morfoloxía de caballos asturcones, marcaxe de potros nacíos esti añu, y muestra de doma. Ésto último ye lo más interesante pol fechu de ver cómo unos mozos faen tolo posible por montar esti caballu faciéndose nun par de minutos cola confianza del animal.
Esti festival ta organizáu por ACAS (Asociación de Criadores de Asturcones) y cola colaboración de los ayuntamientos de Colunga, Caravia, Parres y Piloña.

Pa más información sobro l'asturcón dexo estos enllaces:
  • ACPRA (Asociación de Ponis Raza Asturcón)
  • El Corru (Criadores d'asturcones)
  • Ecomuseu Ca l'asturcón (Páxina del ecomuseu del asturcón en Villaviciosa. Información tamién sobro otres races autóctones d'Asturies)
Déxovos dos vidios d'esti guapu certamen:

Doma:


Marcaxe:



Equí van unes semeyes:










No hay comentarios:

Publicar un comentario