domingo, 4 de noviembre de 2007

Picu Monsacro




Ayeri, sábadu 3 de payares fuimos al picu Monsacro, en Morcín. Ye un sitiu perguapu y que nun conocíamos nengún de nós. La forma de llegar ye mui facilina, hai que llegar hasta Santolaya de Morcín y d'ehí dir hasta la Collá(La Collada). Pocu enantes de llegar al pueblín de la Collá hai un camín con un cartelu que marca l'entamu de la ruta y que ya reflexa una xuba percuesta pa'l monte.
Depués de tar siguiendo el cuestu camín y faciendo eses monte p'enriba llégase a un colláu onde puén vese oveyes y caballos paciendo y dende onde acolumbramos ya mui cerquina la cima de La Fayona(1020 m) y el picu Monsacro(1057 m). Pero lo realmente interesante d'esti viaxe son les dos ermites qu'alcontramos equí enriba. Son la ermita de la Madalena y la de Santiago. La más interesante al mio paecer ye esta cabera, que ye de planta octogonal y pertenez al románico pero nun se sabe con seguridá el sieglu.
Namás llegar a esti colláu quedamos ablucaos cola belleza del paisaxe, eso sí, tuvimos qu'esperar un ratín qu'escampara la borrina, que nun mos dexaba ver un rés. En cuantes vimos apaecer estes ermites pente la ñublina foi como una aparición.
La verdá ye que esti ye un llugar que tién daqué especial, dalgo como máxico o místico. Prueba d'ello son los estudios que dicen qu'equí facíense cultos precristianos. Ésto revélenlo los túmulos funerarios descubiertos y el dolmen sobre'l que s'instaló la ermita octogonal.
Toes estes revelaciones dan respaldu al nome de Monsacro (monte sacro), too paez tar xunío y fae qu'esto seya algo más qu'un simple monte.
Al final, los mios collacios y yo sólo llegamos a xubir a La Fayona, y ye que nun tábemos mui seguros de cuál yera el Monsacro, suponíemos que yera'l inmediatamente contiguu, pero la borrina taba echándose enriba de nós peligrosamente y preferíemos dir tirando p'abaxo enantes que pasalo mal.
Al final la ruta fáese bien en cuatro horuques cuntando la ida y la torna.
De verdá qu'encamiento al tol mundu que descubra esti llugar, que merez la pena por muches razones, tanto paisaxístiques como hestóriques y culturales.

3 comentarios:

  1. Perbona idega lo del blog Rolo. Ellí taré en toes y cá una de les rutes que faigamos. Como non, préstame abondo más, la montaña que les rutes llargues como la de Cuadonga.

    Perguapa la cabera ruta, creo que la cordalera del Aramu, tien de dános más d'una ruta y más d'un paisaxe a desfrutar.

    Un saludu collaciu

    Berto

    ResponderEliminar
  2. Por ciertu, paezme que finalmente la fayona ye'l mesmu picu que'l montsacro o tamién conocíu como picu romiru.

    ResponderEliminar
  3. guapo el artículo y bello el Monsacro, siempre. En cuanto a la confusión de nombres, La fayona no es el mismo picu que´l Rumiru (en cuya cima está el vértice geodésico del Monsacro). La confusión es habitual.

    http://caminosmorcin.wordpress.com/2010/08/28/las-cumbres-del-monsacro/

    ResponderEliminar