domingo, 28 de septiembre de 2008

Peña Mea (1557 m)

Archivos Oziexplorer/CompeGPS:
Track:
descargar (plt)
Mapes:descargar (zip)

Llugar
: Llaviana
Duración: 4 hores
Puntu de salida: Ermita Les Campes


Ye esta una ruta perconocía ente los montañeros. Peña Mea ye un altu emblemáticu y un bon mirador de tolos cordales d'Asturies pola so amañosa situación de la fastera cental d'Asturies.
Entamamos la caminata na Ermita Les Campes a la que se llega al traviés de Tolivia garrando el desvíu de la carretera que va pa Fresneo y siguiéndola hasta la Ermita Les Campes. Ehí dexamos el coche.
Coyemos el camín que sigue nel sentíu de la carretera pela qu'acabamos de llegar y depués d'un cachín atopamos una dixebración del camín, per un llau váse pa la Collá Doñango y pel otru pal colláu de Pelúgano. Ye esti últimu'l que vamos garrar.
Na mio opinión ye más afayadizo dir per esta parte porque al entamun nun se sube tanto de sopetón. La subida ye suave hasta'l Colláu de Pelúgano. Como digo, gárrase una pista que mos empobina hasta'l Colláu de Pelúgano y que pasa pel Llanu Pachín onde atopamos una casa bien guapa y que mos sirve de referencia pa saber que vamos bien.

Colláu de Pelúgano


Cuando llegamos al Colláu de Pelúgano dexamos la direición que llevábemos hasta'l momentu y tornamos a la manzorga en direición Este pa coyer una caleyuca que sube pel prau p'arriba pasando peles cabañes de Cerreo. Un pocu depués ya entamamos la perdura ascensión pela famosa Canal del Güeyu de Güe (Canal del Ojo de Buey) hasta llegar a esa roca afuracada tan conocía del mesmu nome que la Canal pela que vinimos.
Na Canal del Güeyu de Güe


Güeyu de Güe


Güeyu de Güe


Depués d'unes obligaes semeyes y un merecíu descansu en tan emblemáticu monumentu natural continuamos caleyando la cabera parte de la ascensión. Sólo mos queden 200 metros de subida pa llegar al nuestru oxetivu. El sentíu común va llevanos casi pel únicu sitiu pel que ye posible la ascensión siguiendo una caleya que mos empobina de cabeza a la cima de Peña Mea (1557 m) depués de 2 hores de dura caminata. Dende esti altu contemplaremos gran parte de la montaña asturiana: el macizu les Ubiñes, la sierra L'Aramu, el cordal de Peña Mayor, el Sueve, el Tiatordos y los picos d'Europa ente otres.

Vista dende Peña Mea


El camín de vuelta fadrase per otru llau. Descendemos la peña en direición Este, vamos siguir tol tiempu una caleya que mos llevará con fuerte desnivel per una zona d'árboles y vexetación, un sitiu bien prestosu y con solombra hasta llegar a la collá Los Palomos. Ehí ye un sitiu afayadizu pa facer un descansu y continuar de nueu descendiendo hasta llegar a la collá de Doñango pasando per una zona bien abierta y baxando ente praos. Nesti sitiu ya garramos una pista que mos empobina ensín perda denguna hasta la ermita Les Campes.

Toos na Collá Los Palomos


La duración total foi de 4 hores, el día que tuvimos soleyeru y les vistes precioses. Una ruta que nun da malpenes respiru pol desnivel que tien pero que nun ye llarga y faciéndola selemente pué resultar mui prestosa.

4 comentarios:

  1. Tengo pasate'l track que paez ser que quedóte cortáu nalgun momentu.

    Ye de recibu dicir, que presta abondo más xubir al Güeyu pela canal de la mandrecha a la del güeyu de güe. Poro, voi pasate'l track, pa que lo tengas.

    Esto ye porque, nun se agüeya esti arcón, hasta llegar enriba de too, y ye perimpresionante, la visión de sopetu del arcu.

    Un saludu gallu y nun veas si tengo mono de la siguiente.

    ResponderEliminar
  2. Esta ye la mia primera ruta!!!
    Buen chigre abaju del todo pa reponer fuerces!!!

    ResponderEliminar
  3. Pues cuando fuimos nosostros, el chigre taba pesllau.

    ResponderEliminar
  4. El paisanu taria subiendo Peña Mea con un corderu al hombro y una caja sidres en el otru! Vaya gallu!

    ResponderEliminar