miércoles, 13 de enero de 2010

Cueva Güerta - Braña de las Navariegas (PR AS-156)


Archivos GPS:
Track: descargar (gpx)

Llugar
: Teberga
Duración: 6-7 hores
Puntu de salida: Cueva Güerta

Desnivel: 900m
Dificultá: Media







       Mui cerca del pueblu de Fresnéu (Teberga) alcuéntrase Cueva Güerta ó Cuagüerta como dicen los teberganos, que ye una deformación kárstica onde s'alluga una colonia bien bayurosa d'esperteyos y ye la segunda n'estensión d'Asturies depués de la de la Rede de Toneyu (Amieva). Dexamos el coche nel aparcamientu del área recreativa de Cueva Güerta. Como curiosidá voi apuntar que nós, dimos con esta ruta por casualidá, ya que díbemos cola intención de subir al picu Ferreirúa dende'l Puertu Ventana, pero'l temporal que dieron anuncia adelántose unes hores y nun pudimos llegar al puertu.


       La ruta tá marcada na mayoría de los sitios. Entámase subiendo progresivamente pasando per una viesca bien guapa con tola fueya pel suelu hasta un cruce nun altu, onde hai que xirar a manzorga pa llegar al pueblu de la Foceicha, con un guapu llavaderu y un bon conxuntu d'horros que mos fai prestosa la parada pa garrar un poquiñín d'aire. Nel propiu pueblu hai cartelos que mos indiquen per onde continúa el camín, concretamente hai que garrar el que sal pela parte alta del pueblu hacia la izquierda.


       Depués d'un cachín medio llaneando y en baxada alcontramos un cruce onde garramos el camín de la mandrecha y que entama a subir de forma progresiva, anque dura por momentos. Pasamos la viesca de La Fervienza que tien un encantu especial por ser un llugar mui solitariu y escuru al empar cola ñeve cayendo enriba nós. A partir d'equí vamos ver a la izquierda delles cascaes que componen la Cascada del Xiblu. La parte final ye la más dura, con dalgunes zones empedraes pero con un fuerte desnivel. A la fin, depués del esfuerzu algamamos la Braña de las Navariegas, a 1600m d'altor. La vuelta fadrémosla pel mesmu camín.


Caminando pela viesca antes de llegar a La Foceicha

Berto y Simón en La Foceicha


Cartelu enantes de llegar a la viesca La Fervienza


Na viesca de La Fervienza


Braña de Las Navariegas


Espectacular paisaxe serondiegu

3 comentarios:

  1. Ehí, ehí, que teníes dalgo abandonáu'l blog, hai que ponelu al día.

    Al final, mui bona ruta, anque de primeres quisiéremos xubir al Ferreirúa.

    ResponderEliminar
  2. Hola.
    Otra zona que conozo bien. Ahí van unos apuntes toponímicos: los teberganos dicen "Cuagüerta" y "La Fervienza". La Foceicha ye un pueblu guapu y de xente amable y prestoso. Qué pena que s'abandone n'ivierno. Hai unos años tovía taba abiertu'l chigre, onde se comía más que bien.
    El país vásenos d'ente les manes y naide fai nada por evitalo. Los fartones que manden quieren que vivamos toos en ciudaes.

    ResponderEliminar
  3. Gracies pol apunte. Ya tá correxío. Como bien dices el pueblu de La Foceicha ye bien prestosu, y ye otru d'esos pueblos que si nun ye por una caminata d'estes nun lu conoceríemos en la vida.
    Dices que conoces bien la zona. Éso por qué ye, ¿porque ya la pateaste, ó porque yes de perhí?
    Un saludu

    ResponderEliminar