martes, 12 de enero de 2010

Tuiza Riba - Peña Ubiña (2417m)


Archivos GPS:
Track: descargar (gpx)

Llugar
: L.lena
Duración: 6 hores
Puntu de salida: Tuiza Riba

Desnivel: 1200m
Dificultá: Alta








     La Peña Ubiña o Pena Ubina como dicen na zona ye la montaña por escelencia del macizu de Les Ubiñes. La caminata va entamar nel pueblu de Tuiza Riba , a 1200m. A Tuiza llégase dende Campumanes garrando la carretera LN-8. Otra alternativa pa subir a Peña Ubiña ye facela dende'l Puertu La Cubilla, que ye menos pindia pero un poquiñín mas llarga.
     Entamamos el percorríu pela pista que sal de la parte alta del pueblu. Esti camín empobínamos directos al refuxu de Vega de Meicín. Esti percorríu ye compartíu con otra escursión que ficimos hai bien pocu: la subida a Los Fontanes.
     El refuxu sírvenos pa un pequeñu descansu y reponer fuercies ó atechanos un poquiñín de la lluvia como mos pasara a nós. Dende equí vamos ascender d'una manera fuerte enforma hasta llegar al Altu o Colláu de Terreos, llende ente Lleón y Asturies, ónde podemos ver a manzorga Ubiña la pequeña y Peña Cerreos.
     La ascensión final fadrémosla de la forma más directa posible, que ye pela canal que tenemos delantre nós, coincidiendo cola cara Este de la Peña. Tamién pue facese la ascensión rodiando la peña hacia la izquierda y subiendo pela cara Sur, que ye más facilino y ye per onde lo fae la mayor parte la xente. Hai que dicir que la ascensión pela Canal ye dura abondo y dalgo peligrosa. Hai que tener curiau de que nun argayen piedres pola seguridá de los que vienen per detrás.
      A la fin llegamos a la cume depués d'un esfuerzu fonderu. Les vistes son impresionantes, paezte que tás tocando'l cielu, y nun tamos tan lloñe ya que tamos a 2417 metros. La vuelta fadrase pel mesmu sitiu. Nel mio casu baxe pela otra parte de la Peña, pela cara Sur, que ye más progresiva y asina evites baxar pel pedreru.


Preparaos pa salir

Enfilando la subida al Colláu Terreos


Subiendo pela Canal y con cara de mala ostia


Na cume

Vistes perguapes

2 comentarios:

  1. Gran ruta Rolo, a ver si vienes esti domingu que lleves unes cuantes perdíes.

    Un pocu d'info sol topónimu de Pena Ubina:

    Pena Ubina

    De un adjetivo *ALBINUS, A, UM ‘de color blanco’ podría seguirse, el plural Oubías (Cs) ‘blanquecitas’. Del mismo origen sería Pena Ubina47 ‘peña blanca’, montaña emblemática de nuestra cordillera que algunos identifican con el mons Vindius ‘monte blanco’ de la resis tencia ástur contra Roma (181 p. 119), como se verá más adelante, y que destaca en la larga cadena de montañas por su elevación, por el color propio de la caliza y por sus nieves casi perennes.

    ResponderEliminar
  2. Gracies pola info, d'onde la sacaste?
    Esti domingu vuelvo a los campos de xuegu.
    Vémonos

    ResponderEliminar